środa, 23 października 2013

JANCZAR Z KONWIKTORSKIEJ I MATEJKO Z WOLI


  Dzisiaj to mnie sie nie chce pisać. To wszystko przez mecz z Turczynami. Źle mi sie to wszystko widzi. W krainie kebaba super grajków mają, a do tego u naszych leguralny szpital.



Nawet z domu mi sie nie chciało wychodzić, żeby w dyskusje na turecki temat nie wchodzić, a przede wszystkiem dlatego, żeby sie nie tłomaczyć, dlaczego nie wezme udziału w piłkarskiem wieczorku. Ale cudów nie ma. Kłopoty i polycja zawsze same cie znajdą. Najpierw dzwonek, a następnie walenie do drzwi, walenie w rytmie Ce-Ce-Ce-Wu-Ka Ce-Wu-Ka-eS Le-gia. Nie ściemniałem że mnie nie ma, skoro z miasto na wieś goście przyjechali.

-       Panie Antku, ja wiem, że dziś wieczorkiem Pan przestaniesz  być słomiany wdowiec, więc w odwiedziny wpadliśmy! – ten głos poznam wszędzie, to był Pan Kierownik. – gotuj Pan wodę na kawkie w tej swojej aleganckiej kuchnii, goście przyszli!

-       Dla mnie trzy łyżeczki cukru – domagał się słodyczy Żelaźniak

-       Telefonu żeś Pan nie odbierał, więc sameśmy Pana dopadli – nawijał Kierus – chcemy Pana Patriotycznie podbudować. Zobacz Pan, co artista jeden wolski namalował. Prima sort, normalnie Matejko XXI wieku.



No faktycznie Matejką landszaft polatywał. Jasiu Urban za Jana III Sobieskiego tam robił, a Rumiany, Gruziński Czołg i Ivica oraz reszta chłopaków za husarie . Na dole obrazka spoczywał Polonista Mierzejewski co u Turków na saksach przebywa. 

–   Super obrazek, prawda?, tylko jeszcze chciałem napis dodać do wysiłku animowanego artysty. Chce taki: „Król Janek z ferajną rozwalają (i tu mi słowa brakuje) z Konwiktorskiej i jego fumfli“. - Pan Kierownik wyglądał na strapionego.

-       Pan żeś chciał żeby tam co niecenzuralnego figuorwało?

-       Broń Cie Panie Boże – oburzył sie Kiero - Ma być tak, żeby szczeniaki sie nie zgorszyli . Mnie sie rozchodzi o takiego naszego i z okolic, co w służbie u Turka wojował.

-       Janczar!

-       Nooooo! – ucieszył się Pan Żelaźniak – mówiłem, że Pan Antoś będzie wiedział!

-       Król Janek z ferajną rozwalają janczara z Konwiktorskiej i jego fumfli. – tak tu będzie stało napisane.



Pan Kiero to jest jednak optimista. Ktoś musi, ale i tak mecz obejrzę, taki to już zaszczytny obowiązek kibica. 


animowany - anonimowy 
janczar z Konwiktorskiej - piłkarz tureckiego Trabzonsporu i reprezentacji Polski - Adrian Mierzejewski, jest byłym zawodnikiem Polonii Warszawa. 

1 komentarz: